Szanowni Klienci!
W ostatnim w czasie wzmogły się próby telefonicznych wyłudzeń (vishingu telefonicznego), również w przypadku Klientów naszego Banku. Oszuści wykorzystują tu metodę spoofingu, czyli oszustwa polegającego na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić do ofiar i udawać np. pracownika banku lub Policji.
Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej NIGDY nie poprosi Klienta o:
- podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji
- instalację jakiegokolwiek oprogramowania na komputerze lub telefonie Klienta.
W przypadku, gdy:
- odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku
- masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych
- podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, skontaktuj się z bankiem!
NIGDY nie podawaj przez telefon danych wrażliwych i nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji.
Jeżeli masz wątpliwości - skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).
Prosimy o przestrzeganie przed tego typu metodami oszustw członków swojej rodziny i znajomych.
Pamiętaj - bezpieczeństwo Twoich finansów i finansów Twoich bliskich zależy również od Ciebie!