Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.
Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji.
Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:
- zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,
- wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
- pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
- na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.
Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.
ZOBACZ REGULAMIN
Poniżej publikujemy manuale, które ilustrują krok po kroku, jak przejść przez procedurę wypełniania i przesyłania formularza z wnioskiem o umorzenie.
Manual MŚP
Manual mikroprzedsiębiorstwa