• Aktualności
  • Przejmij inicjatywę - pomyśl o najbliższych

Przejmij inicjatywę - pomyśl o najbliższych

14-04-2020

Każdy kryzys pokazuje, jak bardzo jesteśmy nieprzygotowani na niespodziewane sytuacje. To, co jest niedoceniane na co dzień, nagle staje się jedną z pierwszych potrzeb. Kryzys związany z pandemią koronawirusa pokazał, jak ważnymi narzędziami są karta płatnicza i bankowość internetowa.

Dzięki karcie w każdej chwili wypłacisz pieniądze w bankomacie (lub wpłacisz je we wpłatomacie), a za zakupy w sklepie zapłacisz zbliżeniowo, znacznie ograniczając ryzyko zakażenia. Dzięki bankowości internetowej nie wychodząc z domu, opłacisz rachunki czy wykonasz przelew.

Dzięki tym nowoczesnym narzędziom w dobie epidemii czujesz się bezpieczniej. Ty tak, ale czy Twoi najbliżsi też? Czy Twoi rodzice, dziadkowie korzystają z bankowości internetowej, posiadają kartę płatniczą i płacą zbliżeniowo? Jeżeli nie możesz odpowiedzieć twierdząco na te pytania, to masz coś do zrobienia. Zainteresuj ich tym tematem, pomóż wypełnić wniosek, pokaż jakie to łatwe - pomyśl o ich bezpieczeństwie.

1. Karta płatnicza

Naszym Seniorom polecamy przede wszystkim karty debetowe zbliżeniowe - Visa lub MasterCard. Karta debetowa służy bowiem do korzystania tylko z tych środków, które Klient posiada na koncie bankowym, nie ma ryzyka zadłużenia.

Jak pobrać i wypełnić wniosek?

Wniosek o wydanie karty można znaleźć w zakładce Klienci indywidualni\Karty\Karty debetowe lub TUTAJ. Poniżej publikujemy dwa wzorce wypełnionego wniosku, w zależności od tego, czy Senior - właściciel rachunku - będzie osobiście korzystał z karty debetowej, czy w jego imieniu będzie to robił pełnomocnik (np. jego córka) po to, by ograniczyć konieczność wyjścia z domu Seniora.

  • Senior będzie sam korzystał z karty

  • W imieniu Seniora i za jego zgodą z karty będzie korzystał pełnomocnik

Co zrobić z wnioskiem, by otrzymać kartę?

  • Należy wydrukować i wypełnić wniosek
  • Wystarczy 1 wizyta w naszym Banku wraz z Seniorem i złożenie wniosku o wydanie karty
  • Po ok. 10 dniach karta zostanie przysłana pocztą na wskazany adres drogą pocztową, osobną przesyłką przyjdzie nr PIN do karty
  • Kartę można aktywować telefonicznie (nr. tel. będzie dołączony do karty) lub poprzez portal Kartosfera
    (w przypadku wznowienia karty również poprzez bankomat)

Zalecamy, by bardziej zaawansowany technologicznie członek rodziny pomógł Seniorowi aktywować kartę i pokazał, jak z niej korzystać, wypłacając pieniądze w bankomacie lub płacąc nią w sklepie. W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami naszego Banku.

2. Bankowość internetowa

To funkcjonalność przypisana do określonego konta bankowego. Przelewy dokonywane za jej pomocą w systemie Elixir dla klienta indywidualnego są darmowe, Senior oszczędza więc nie tylko czas, ale również pieniądze.

Co można zrobić w bankowości elektronicznej?

  • Sprawdzić stan konta,
  • Sprawdzić historię transakcji,
  • Wykonać przelewy,
  • Opłacić rachunki
  • Zapłacić za zakupy przez Internet,
  • Doładować kartę na telefon,
  • Założyć lokatę,
  • Dokonać spłaty karty kredytowej

Jak pobrać i wypełnić wniosek?

Wniosek do pobrania znajduje się w zakładce Klienci indywidualni/bankowość internetowa/eBankNet lub TUTAJ. Aby Senior zachował kontrolę nad swoim budżetem polecamy, by to on był użytkownikiem systemu bankowości internetowej eBankNet. Poniżej wzór pokazujący, jak należy wypełnić taki wniosek.

Co zrobić z wnioskiem, by uzyskać dostęp do eBankNet?

  • Wystarczy 1 wizyta w naszym Banku i złożenie wniosku o dostęp do systemu eBankNet
  • Dostęp uzyskuje się w ciągu 10 minut
  • Aby wejść do systemu, wystarczy na stronie głównej BS Milicz w prawym górnym rogu kliknąć zielony kafelek Zaloguj się, wybrać eBankNet, a potem wpisać otrzymany w Banku login, a potem hasło, potwierdzając operację SMS-em, który przyjdzie na nr telefonu komórkowego podany we wniosku.

Zalecamy, by bardziej zaawansowany technologicznie członek rodziny pokazał Seniorowi, jak działa system i na początku uczył go krok po kroku realizacji przelewów. W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami naszego Banku.

Znajdziesz nas też tutaj