Każdy kryzys pokazuje, jak bardzo jesteśmy nieprzygotowani na niespodziewane sytuacje. To, co jest niedoceniane na co dzień, nagle staje się jedną z pierwszych potrzeb. Kryzys związany z pandemią koronawirusa pokazał, jak ważnymi narzędziami są karta płatnicza i bankowość internetowa.
Dzięki karcie w każdej chwili wypłacisz pieniądze w bankomacie (lub wpłacisz je we wpłatomacie), a za zakupy w sklepie zapłacisz zbliżeniowo, znacznie ograniczając ryzyko zakażenia. Dzięki bankowości internetowej nie wychodząc z domu, opłacisz rachunki czy wykonasz przelew.
Dzięki tym nowoczesnym narzędziom w dobie epidemii czujesz się bezpieczniej. Ty tak, ale czy Twoi najbliżsi też? Czy Twoi rodzice, dziadkowie korzystają z bankowości internetowej, posiadają kartę płatniczą i płacą zbliżeniowo? Jeżeli nie możesz odpowiedzieć twierdząco na te pytania, to masz coś do zrobienia. Zainteresuj ich tym tematem, pomóż wypełnić wniosek, pokaż jakie to łatwe - pomyśl o ich bezpieczeństwie.
Naszym Seniorom polecamy przede wszystkim karty debetowe zbliżeniowe - Visa lub MasterCard. Karta debetowa służy bowiem do korzystania tylko z tych środków, które Klient posiada na koncie bankowym, nie ma ryzyka zadłużenia.
Jak pobrać i wypełnić wniosek?
Wniosek o wydanie karty można znaleźć w zakładce Klienci indywidualni\Karty\Karty debetowe lub TUTAJ. Poniżej publikujemy dwa wzorce wypełnionego wniosku, w zależności od tego, czy Senior - właściciel rachunku - będzie osobiście korzystał z karty debetowej, czy w jego imieniu będzie to robił pełnomocnik (np. jego córka) po to, by ograniczyć konieczność wyjścia z domu Seniora.
Co zrobić z wnioskiem, by otrzymać kartę?
Zalecamy, by bardziej zaawansowany technologicznie członek rodziny pomógł Seniorowi aktywować kartę i pokazał, jak z niej korzystać, wypłacając pieniądze w bankomacie lub płacąc nią w sklepie. W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami naszego Banku.
To funkcjonalność przypisana do określonego konta bankowego. Przelewy dokonywane za jej pomocą w systemie Elixir dla klienta indywidualnego są darmowe, Senior oszczędza więc nie tylko czas, ale również pieniądze.
Co można zrobić w bankowości elektronicznej?
Jak pobrać i wypełnić wniosek?
Wniosek do pobrania znajduje się w zakładce Klienci indywidualni/bankowość internetowa/eBankNet lub TUTAJ. Aby Senior zachował kontrolę nad swoim budżetem polecamy, by to on był użytkownikiem systemu bankowości internetowej eBankNet. Poniżej wzór pokazujący, jak należy wypełnić taki wniosek.
Co zrobić z wnioskiem, by uzyskać dostęp do eBankNet?
Zalecamy, by bardziej zaawansowany technologicznie członek rodziny pokazał Seniorowi, jak działa system i na początku uczył go krok po kroku realizacji przelewów. W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami naszego Banku.