• Aktualności
  • Przypominamy o zmianach w usłudze 3D Secure i konieczności ustawienia kodu PIN

Przypominamy o zmianach w usłudze 3D Secure i konieczności ustawienia kodu PIN

07-10-2021
Przypominamy, że w usłudze 3D Secure zmianie uległ sposób autoryzacji transakcji internetowych dokonywanych kartami płatniczymi. Obecnie aby dokonać płatności kartą w Internecie, należy podać:
  • kod PIN ustawiony dla 3D Secure w Kartosferze,
  • jednorazowy kod przesłany w wiadomości SMS na numer telefonu podany w Banku.

Wprowadzane zmiany mają na celu wzmocnienie bezpieczeństwa transakcji kartami.

Dlatego każdy Klient naszego Banku, który chce dokonywać płatności w Internecie, musi ustawić w portalu Kartosfera kod PIN. Kod ten Klient ustala jednorazowo dla wszystkich kart posiadanych i wydanych w przyszłości. Klient ma możliwość zmiany kodu PIN do transakcji internetowych w Kartosferze.

Brak ustawienia kodu PIN będzie skutkował tym, że transakcja nie zostanie uwierzytelniona, a tym samym będzie nieskuteczna. Zostanie wyświetlony poniższy komunikat.

Co należy zrobić?

Aby móc płacić kartą płatniczą w Internecie, po zalogowaniu do portalu Kartosfera, ustaw kod PIN dla transakcji internetowych w zakładce 3D Secure.

Krok1:

Zaloguj się do portalu KartoSFERA na stronie https://www.kartosfera.pl/ (na stronę Kartosfery można wejść poprzez stronę główną naszego Banku - wystarczy wybrać Kartosfera w menu Zaloguj, które znajduje się w górnym prawym rogu naszej strony).

Krok 2:

Po zalogowaniu przejdź do zakładki "3D Secure"
W tej części ustanowisz kod PIN do transakcji internetowych wykonywanych przy użyciu karty płatniczej. Kod PIN do transakcji internetowych nadajesz raz, obowiązuje on dla wszystkich Twoich kart. Możesz go zmienić w dowolnym momencie.

Krok 3:

Aby nadać PIN wprowadź wybrany przez siebie 4-cyforwy kod PIN w białym polu. Jeśli wpiszesz hasło dłuższe niż 4 znaki lub złożone z liter, wyświetlony zostanie komunikat o błędzie. Po wprowadzeniu poprawnego kodu PIN w formacie: 4 cyfrowym naciśnij przycisk "Akceptuj". Otrzymasz kod SMS (na numer telefonu podany do kontaktu z Bankiem), który należy wprowadzić na kolejnym ekranie. Wprowadź jednorazowy kod SMS oraz naciśnij "Potwierdź"

System wyświetli komunikat powodzenia

Uwaga! Podczas transakcji internetowych zabezpieczonych 3D Secure będziesz najpierw proszony o podanie kodu PIN dla usługi 3D Secure, a po jego poprawnym wprowadzeniu otrzymasz jednorazowe hasło SMS.

Znajdziesz nas też tutaj