• Aktualności
  • UWAGA! Wdrożono zmiany w usłudze 3D Secure i realizacji transakcji kartami w Internecie

UWAGA! Wdrożono zmiany w usłudze 3D Secure i realizacji transakcji kartami w Internecie

15-02-2021

Przypominamy, że od 1 stycznia br. zmianie uległ sposób autoryzacji transakcji internetowych dokonywanych kartami płatniczymi. Zmiany wdrożono ostatecznie 15 lutego br. w związku z wejściem w życie dyrektywy w sprawie usług płatniczych (PSD2), zobowiązującej do stosowania silnego uwierzytelniania (SCA) we wszystkich płatnościach internetowych dokonanych kartą.

Obecnie aby dokonać płatności kartą w Internecie, należy podać:

  • kod PIN ustawiony dla 3D Secure w KartoSFERZE,
  • jednorazowy kod przesłany w wiadomości SMS na numer telefonu podany w Banku.

Wprowadzane zmiany mają na celu wzmocnienie bezpieczeństwa transakcji kartami.

Dlatego każdy Klient naszego Banku, który chce dokonywać płatności w Internecie, musi ustawić w portalu Kartosfera kod PIN. Kod ten Klient ustala jednorazowo dla wszystkich kart posiadanych i wydanych w przyszłości. Klient ma możliwość zmiany kodu PIN do transakcji internetowych w Kartosferze.

Brak ustawienia kodu PIN będzie skutkował tym, że transakcja nie zostanie uwierzytelniona, a tym samym będzie nieskuteczna. Zostanie wyswietlony poniższy komunikat.

Co należy zrobić?

Aby móc płacić kartą płatniczą w Internecie, po zalogowaniu do portalu Kartosfera ustaw kod PIN dla transakcji internetowych w zakładce 3D Secure. Instrukcja, jak tego dokonać, znajduje się w załączniku poniżej. Dołączamy również instrukcję, jak obecnie wygląda uwierzytelnianie w ramach zmienionej usługi 3D Secure dla Klientów naszego Banku i wszystkich Klientów Grupy BPS po wdrożeniu zmian.

Instrukcja1

Instrukcja2

Znajdziesz nas też tutaj