W ostatnim czasie otrzymaliśmy sygnały, że nieznani oszuści mówiący ze wschodnim akcentem dzwonią do naszych Klientów z obcego numeru telefonu, podszywając się pod infolinię naszego Banku. Taka metoda to VISHING - oszuści chcą w ten sposób zdobyć Twoje poufne dane (np. login i hasło do bankowości internetowej) lub nakłonić Cię do określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia). A wszystko po to, by ukraść Twoje pieniądze.
Jak działają oszuści?
- Podszywają się pod pracownika banku, by zdobyć Twoje zaufanie i wyłudzić Twoje dane.
- Mówią o rzekomym zagrożeniu na Twoim koncie lub akceptacji transakcji.
- Proszą o instalację dodatkowej aplikacji, która ma zapewnić bezpieczeństwo Twojego konta, podanie kodu BLIK lub wykonanie przelewu.
- Wywołują presję czasu i strach, aby wymusić szybkie i pochopne działania.
Jak chronić się przed oszustwem?
- Nigdy nie podawaj kodów BLIK i nie zlecaj przelewów na prośbę rzekomego pracownika Banku.
- Nie instaluj żadnych aplikacji, jeśli ktoś prosi Ciebie o to podczas rozmowy telefonicznej (nawet jeśli oszuści tłumaczą, że to w celach bezpieczeństwa).
- Nie podawaj nikomu danych do logowania ani danych Twojej karty płatniczej.
- Jeśli masz wątpliwość co do tego, czy rozmawiasz z pracownikiem banku, rozłącz się i skontaktuj się z naszą Infolinią, samodzielnie wybierając jej numer.
Jeżeli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj nas o tym. Zadzwoń do Banku lub na naszą Infolinię pod numer: 801 520 920 lub 86 216 13 55.