Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na osiągany dochód. Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia:
Orzeczenie potwierdzające niepełnosprawność dziecka to: orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności lub wydawane na podstawie przepisów oświatowych: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych zgodnie z przepisami o ochronie zdrowia psychicznego.
Program obejmuje również uczniów, jeżeli osiągnęli wiek 20 lat lub 24 lat w przypadku dzieci niepełnosprawnych, przed rozpoczęciem roku szkolnego w danym roku kalendarzowym.
WAŻNE
Od 1 lipca br., ruszy nabór wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start w związku z rozpoczęciem roku szkolnego 2022/2023. Przyjmowaniem wniosków o świadczenie dobry start, ich rozpatrywaniem oraz wypłatą tego świadczenia zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski o świadczenie dobry start można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.
Wnioski drogą online można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną Twojego Banku lub portal PUE ZUS.
UWAGA!
Aby złożyć wniosek poprzez bankowość elektroniczną Banku Spółdzielczego w Miliczu, należy zalogować sie do systemu eBankNet, następnie wejść w zakładkę WNIOSKI/ wnioski eximee, wybrać rachunek, z jakiego będziemy aplikować o wniosek, potwierdzić swój wybór, uwierzytelniając za pomocą SMS-a lub poprzez aplikację BSMilicz mobilnie, a następnie z listy świadczeń wybrać Złóż wniosek Dobry Start 300+ i wypełnić wniosek.
Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Rządowy program Dobry Start nie obejmuje również studentów.
WYPEŁNIANIE WNIOSKU W SERWISIE INTERNETOWYM
BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W MILICZU
Wniosek Dobry Start mogą złożyć wszyscy Użytkownicy serwisu internetowego Banku Spółdzielczego w Miliczu. Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do serwisu internetowego Banku. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF). Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informatorem Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
1. Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia Dobry Start znajdziesz po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej eBankNet w zakładce Wnioski - po klinkęciu tej zakładki w menu bocznym należy wybrać Wnioski eximee.
2. Należy wybrać konto, na które będą przesyłane środki z Dobry Start, a następnie po kliknięciu przycisku Dalej potwierdzić wybór poprzez uwierzytelnienie za pomoca kodu SMS lub aplikacji BS Milicz mobilnie.
3. Następnie w menu platformy Wniosków eximee należy wybrać, jaki wniosek chcemy złożyć.
4. W kolejnym kroku przystępujemy do wypełniania wniosku, podając dane osobowe składającego wniosek oraz dziecka/dzieci, którym przysługuje świadczenie. Po wysłaniu wniosku możemy pobrać go w formie PDF-a, a także pobrać poświadczenie wysłania wniosku. Jeśli wniosek został wysłany poprawnie, w zakadce Wnioski/Wnioski eximee widać będzie jego status PRZEKAZANY, który zmieni się po odebraniu przez system Ministerstwa Rodziny: ODEBRANY. Wtedy mailem otrzymamy Urzędowe Poświadczenia Przedłożenia będace Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru wniosku.
Pamiętaj:
Czas trwania sesji online w serwisie internetowym Banku Spółdzielczego w Miliczu ze względów bezpieczeństwa jest ograniczony. Jeżeli przerwiesz wypełnianie wniosku na czas dłuższy niż 10 minut, nastąpi wylogowanie z serwisu internetowego Banku,
a zamiany wprowadzone we wniosku nie zostaną zapisane.
Poprawnie wypełniony wniosek online w serwisie internetowym Banku Spółdzielczego w Miliczu będzie podpisany Twoim imieniem, nazwiskiem oraz numerem PESEL.
Rola Banku Spółdzielczego w Miliczu w tym procesie polega na udostępnieniu i wysłaniu wniosku poprzez serwis internetowy Banku do ZUS-u.
Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w serwisie internetowym Banku.
Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym przez Bank w serwisie internetowym Banku Spółdzielczego w Miliczu wniosek ma status „Odebrany”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się z Oddziałem ZUS-u.
Składając Wniosek w ramach programu Dobry Start, przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.
Pamiętaj jednak, że korespondencja będzie przesyłana ze znanych Ci adresów mailowych banku. Zawsze sprawdzaj, kto jest nadawcą wiadomości. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 500+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, u.poinformuj o tym niezwłocznie Bank Spółdzielczy w Miliczu.
Przypominamy, że w związku z wnioskiem Dobry Start - 300+ Bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.
Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Dobry Start - 300+., w zależności od ich przedmiotu. powinny być składane:
Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Bank Spółdzielczy w Miliczu przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami - patrz http://www.bsmilicz.com.pl/zglaszanie-reklamacji-i-skarg
Bank Spółdzielczy w Miliczu (Centrala)
ul. Trzebnicka 7, 56-300 Milicz
(71) 38 40 280
Infolinia bankowości elektronicznej (czynna 24/7)
801 520 920 lub 86 216 13 55
Infolinia dotycząca kart płatniczych
86 215 50 50