• MOJEID I PROFIL ZAUFANY

    MOJEID I PROFIL ZAUFANY

    mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online działające z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

    Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

    Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
    Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

    mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz, co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

    Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.

    mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

    Możliwości oferowane przez mojeID

    • Potwierdzenie tożsamości

    W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania

    • Logowanie do istniejącego konta
    • Autoryzacja operacji

    Dlaczego warto?

    Łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług

    Bezpieczeństwo - masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.

    Użyteczność - korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne

    Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne

    Przydatne informacje

    Rejestracja Profilu Zaufanego

    Przed przystąpieniem do procesu rejestracji sprawdź, czy Twoje dane w Banku oraz systemie bankowości internetowej są aktualne - aby rejestracja przebiegła pomyślnie, konieczne jest podanie w systemie adresu mailowego.

    Wprowadzenie/zmiana adresu mailowego nie wymaga Twojej wizyty w placówce Banku, możesz to zrobić samodzielnie po zalogowaniu się do systemu eBankNet.

    Aby to zrobić, należy:

    - zalogować się do systemu eBankNet
    - wybrać „Mój profil”/„Adres e-mail”
    - wprowadzić/ zmienić adres e-mail
    - uwierzytelnić zmianę (smsKod/aplikacja)

    System w ciągu 10 min. od uwierzytelnienia zmiany dokona aktualizacji.

    W przypadku problemów prosimy o kontakt z naszym Bankiem.

    Aby założyć Profil Zaufany, należy:

    1. Wejść na stronę https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
    2. Wybrać pole Bank lub inny dostawca tożsamości

    3. Wybrać pole Grupa BPS i Banki Spóldzielcze z Grupy SGB


    4. W obszarze "Znajdź swój Bank Spółdzielczy", w polu "Nazwa Banku" wpisz "Bank Spółdzielczy w Miliczu" i zatwierdź, a następnie naciśnij przycisk "Zarejestruj się"


    5. Zostaniesz przekierowany do strony bankowości internetowej eBankNet. Zaloguj się i postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami.


    a) Zaloguj się do systemu bankowości internetowej eBankNet, tak jak normalnie to robisz, jeżeli np. chcesz zlecić przelew.

    b) Pojawi się ekran „Udzielenie zgody”.

    c) Sprawdź poprawność wyświetlonych danych.

    d) Wybierz przycisk akceptujący/ zatwierdzający zgodę.

    e) Pojawi się ekran „Podpis zgody”.

    f) Zatwierdź poprzez wpisanie kodu SMS lub poprzez aplikację BS Milicz mobilnie.

    Uwaga! Nie opuszczaj strony Banku i zaczekaj na automatyczne przekierowanie na stronę Profilu Zaufanego

    6. Zostaniesz ponownie przekierowany na stronę Profilu Zaufanego ("Rejestracja w Profilu Zaufanym")

    Dodaj „Nazwę użytkownika”, zaakceptuj regulamin i wybierz przycisk „Zarejestruj się”.


    7. W celu potwierdzenia rejestracji  zostaniesz ponownie przeniesiony na stronę logowania systemu bankowości internetowej.



    a) Ponownie zaloguj się do systemu bankowości internetowej.

    b) Pojawi się ekran „Udzielenie zgody” (z numerem dokumentu z Profilu Zaufanego).

    c) Sprawdź poprawność wyświetlonych danych.

    d) Następnie wybierz przycisk akceptujący/ zatwierdzający zgodę.

    e) Pojawi się ekran „Podpis zgody”.

    f) Zatwierdź poprzez kod SMS lub aplikację BS Milicz mobilnie.

    8. Po zatwierdzeniu ponownie trafisz na stronę  Profilu Zaufanego („Profil zaufany Użytkownika”). W prawym górnym rogu powinno pojawić się imię i nazwisko zalogowanego użytkownika.

    • Dodatkowo sprawdź poprawność danych, które zostały przekazane z bankowości internetowej do PZ (wybierz przycisk „Mój profil zaufany”).
    Zastosowanie
    1. Usługi publiczne
    • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
    • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

    2.  e-Commerce

    • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
    • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

    3. Energetyka

    • Rejestracja wniosku/formularza
    • Przedłużenie umowy
    • Dostęp do portalu klienta

    4. Medycyna

    • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
    • Zakup leków przez internet

    5. Media

    • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
    • Opłacanie abonamentu

    6. Ubezpieczenia

    • Sprzedaż polisy przez internet
    • Odnowienie polisy (Direct)
    Pytania i odpowiedzi

    mojeID w pytaniach i odpowiedziach

    1. Co to jest mojeID?

      mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

    2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

      Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

    3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?

      Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.

      Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

    4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

      Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

    5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

    Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

    Napisz do nas

    Bank Spółdzielczy w Miliczu (Centrala)
    ul. Trzebnicka 7, 
    56-300 Milicz

    (71) 38 40 280

    Infolinia bankowości elektronicznej (czynna 24/7)
    801 520 920 lub 86 216 13 55

    Infolinia dotycząca kart płatniczych

    86 215 50 50

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

     

    Panel Sygnalisty

    Znajdziesz nas też tutaj